In het kort

Stofstaaltjes
Om de perfecte stof te vinden voor jouw project wil je de stoffen misschien eerst even in het echt zien en voelen. Je kunt bij ons tot 6 gratis stofstalen per keer bestellen. Deze zenden we je helemaal gratis toe, zodat je thuis op je gemak kunt bepalen of de stof aan je verwachtingen voldoet. Selecteer hiervoor in het dropdown menu op de productpagina ‘Staaltje’ en voeg deze toe aan je winkelmandje.

Stoffen ruilen
Het is niet mogelijk om op maat geknipte artikelen (zoals stof) te ruilen. Deze artikelen vallen niet onder het herroepingsrecht. We doen uiteraard ons uiterste best om de kleuren van de stoffen zo goed mogelijk op onze website weer te geven. Twijfel je over een stof, dan adviseren we je om eerst een gratis staaltje te bestellen. Je kunt bij ons tot 6 gratis staaltjes per keer bestellen. Mocht je na je bestelling een totaal andere stof en/of kleur hebben ontvangen, lossen we dit natuurlijk voor je op. Neem hiervoor contact met ons op.

Ruilen fournituren/coupons
Voor aankopen zoals een kartonnetje boord, garen of een stofcoupon, heb je de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen te ruilen. Je ontvangt hierbij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten retour. De kosten voor de retourzending en eventuele nieuwe zending worden in rekening gebracht. Wij hebben geen gratis retourservice.

Verzending
Vanaf €50,- verzenden we je bestelling binnen Nederland gratis, voor een afleveradres in België doen we dit vanaf €75,-. Voor bestellingen onder dit bedrag rekenen wij €5,95 verzendkosten binnen Nederland en €6,95 naar een afleveradres in België.

We streven ernaar je bestelling binnen 2-3 werkdagen te versturen. Mocht je je bestelling eerder nodig hebben, neem dan even contact met ons op, dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Je bestelling wordt verzonden met PostNL. Zodra we je bestelling op de bus hebben gedaan, ontvang je een track & trace code. Via de site van PostNL kun je eenvoudig je pakketje volgen. Studio Wannedoen is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging door PostNL. Indien gewenst kunnen pakketjes tegen meerprijs verzekerd of aangetekend verstuurd worden. Neem hiervoor contact met ons op.

Acties
Bij Studio Wannedoen profiteer je regelmatig van leuke acties. Alle informatie over het toepassen van kortingscodes, actuele acties en de actievoorwaarden staan voor je uitgeschreven op de pagina Actievoorwaarden.

Algemene voorwaarden voor aankopen bij Studio Wannedoen – geldig sinds mei 2021

Artikel 1 – Definities

Herroepingsrecht – Het recht dat je hebt om de artikelen zonder opgaaf van reden terug te sturen.

Bedenktijd – De periode van ontvangst tot het moment waarop het herroepingsrecht verloopt.

Studio Wannedoen, Wij, We – Degene die verkoopt: Studio Wannedoen.

Consument, Jij, Je, Jou – Degene die bij ons koopt: Jij. Niet een bedrijf of andere organisatie, maar een echt individu, of zoals de wet zegt een ‘natuurlijk’ persoon – ook als jij namens een bedrijf bestelt.

Dag – Een kalenderdag.

Werkdag – Een kalenderdag van maandag tot en met vrijdag, behalve de nationale feestdagen.

Overeenkomst op afstand – Door een bestelling te plaatsen hebben jij en wij ons aan een verplichting gebonden – een voorbeeld hiervan is: jij hebt jezelf verplicht tot betalen en wij hebben ons verplicht tot leveren.

Artikel 2 – Wij

Wij zijn Studio Wannedoen. Ons vestigingsadres is Sijpestein 21, 2352 JW Leiderdorp.

Je kunt ons mailen op info@studiowannedoen.nl of het contactformulier gebruiken om contact op te nemen.

Je kunt ons vinden bij de Kamer van Koophandel onder naam Studio Wannedoen onder KvK nummer 80733263 en bij de belastingdienst onder nummer NL003480808B18.

Artikel 3 – Wanneer gelden deze voorwaarden

1. Onze voorwaarden gelden zodra je de bestelling hebt geplaatst.

2. Op deze voorwaarden geldt het Nederlands recht.

3. Je hebt je vóór de bestelling al op de hoogste gesteld van deze voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod en onze producten

1. Als er een speciaal aanbod geldt voor een product of specifiek voor jou, dan wordt dit nadrukkelijk vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend.

3. Als er omstandigheden zijn waardoor wij niet meer bij machte zijn om het aanbod te leveren, zullen we dat melden. 

4. Bij onmacht vervalt ook het aanbod. Indien voorradig zullen wij ons best doen een passend alternatief aan te bieden.

5. Wij doen ons uiterste best de producten zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven, toe te lichten en/of een korte lijst toe te voegen met producteigenschappen. Ook de afbeeldingen proberen we zo natuurgetrouw mogelijk op de website over te laten komen. Soms komen de afbeeldingen bijvoorbeeld door variërende beeldscherminstellingen, ondanks onze pogingen, niet helemaal over. Ook kan het voorkomen dat we we fouten maken in de omschrijving of andere productdetails. Je kunt hier geen aanspraak op maken. 

Artikel 5 – Wanneer geldt het herroepingsrecht

1. Het is niet mogelijk om op maat geknipte artikelen (zoals stof) te ruilen. Dit geldt ook voor artikelen die aan de omschrijving en kleur voldoen.

2. Voor artikelen als een kartonnetje boord of een spoel naaigaren heb je tot 14 dagen na de levering van je bestelling de tijd om de bestelling terug te sturen en de overeenkomst voor die bestelling te ontbinden, of kenbaar te maken dat je dit gaat doen. Bij kennisgeving heb je daarna 14 dagen om het terug te sturen.

3. Bij de retourzending ben je niet verplicht een reden op te geven.

4. De producten moeten worden geretourneerd in verkoopbare staat. De verpakking en het product mogen slechts in die mate worden geopend om te beoordelen of je het product wilt houden. Producten die duidelijk gebruikt zijn kunnen wij niet terugnemen. Ook producten waarvan de verpakking dusdanig is geopend dat wij het niet kunnen herstellen, kunnen wij helaas niet terugnemen of, bij uitzondering en in overleg, slechts deels vergoeden. Producten met productiefouten vallen onder garantie.

5. Producten die op wat voor manier dan ook zijn gebruikt, vallen niet onder het herroepingsrecht.

6. Wij bieden geen gratis retourservice. Kosten voor retourzending zijn voor rekening van de koper.

Artikel 5 – Kosten en procedure voor retourneren

1. De retourkosten zijn voor jou, de koper. 

2. Je kunt de goederen retour zenden naar het volgende pakketpunt: 

Naar Nederland met PostNL: 
PostNL Pakketpunt
Laan van Ouderzorg 28
2352 HT Leiderdorp
Nederland 

Als je hulp nodig hebt bij het aanmaken van een zending aan een pakketpunt, neem dan contact met ons op. Dan zullen wij je hierbij helpen. Let op: maak altijd een label aan voor een pakketpunt! Een normale verzending aan een pakketpunt kan worden geweigerd of door de ontvanger daar worden gezien als een pakket voor hen.

3. Retourzendingen aan ons vestigingsadres kunnen niet worden geaccepteerd.

4. Indien je gebruik maakt van een retourdienst waar wij de kosten voor moeten betalen, worden de retourkosten verrekend met de terugbetaling. Als de terugbetaling minder is dan de waarde van de producten, zullen we je vragen het daardoor ontstane verschil te betalen.

5. Als je alles terugstuurt en wij kunnen alles ook accepteren, dan vergoeden we je het gehele bedrag inclusief de verzendkosten die bij de bestelling horen. 

6. Als je niet alles terugstuurt of wij kunnen niet alles accepteren, kunnen we alleen de producten terugbetalen (crediteren) die zijn teruggestuurd of die wel konden worden geaccepteerd.

Artikel 6 – Prijzen en prijsvermelding

1. De prijzen die we in onze webshop vermelden zijn altijd inclusief omzetbelasting, oftewel BTW, zoals deze gelden in Nederland (hoog tarief voor ‘luxeartikelen’, 21%). Dit geldt ook voor leveringen naar andere landen.

2. Als de prijs incorrect blijkt nadat je het product hebt besteld, mogen wij beoordelen of het verschil tussen de eigenlijke prijs en de foutieve prijs aannemelijk was. 

a. Als het aannemelijk was, zullen wij de prijs aanpassen in de webshop, maar voor jou geldt nog steeds die ene prijs.

b. Als het niet aannemelijk was, doen we jou een voorstel. Als je op dat voorstel niet ingaat, doen we je eerst nog een ander voorstel als er redelijke tegenargumenten zijn. Ga je hier nog steeds niet op in of waren er geen redelijke tegenargumenten, dan annuleren we de levering van het product of de gehele bestelling. In het eerste geval wordt de prijs voor het product en in het tweede geval wordt het gehele bedrag teruggestort.

Artikel 7 – Garantie

1. Als er gebreken zijn aan de producten, dien je dit binnen 2 weken of 14 dagen na levering aan ons melden.

2. De gebreken moeten duidelijk zichtbaar of op andere wijze aan te tonen zijn om aanspraak te kunnen maken op garantie, eventueel aan te tonen via foto’s gestuurd aan info@studiowannedoen.nl.

Artikel 8 – Reservering en betaling

1. Je bestelde product wordt tot 3 dagen na bestelling gereserveerd, in afwachting van je betaling.

2. Als je binnen 3 dagen niet betaalt, hoeven wij niet over te gaan tot levering. We mogen je bestelling dan ook annuleren. De producten hoeven we ook niet langer voor je te reserveren.

3. Bij betaling via een externe instantie, ben je gebonden aan hun betalingsvoorwaarden.

Artikel 9 – Levering

1. Wij versturen je bestelling binnen 2-3 werkdagen naar het door jou opgegeven adres of pakketpunt.

2. Een vermelde levertermijn is altijd indicatief. Als je bestelling niet voorradig is, hebben wij het recht hiervan af te wijken.

3. Als het voor ons niet mogelijk is alle of enkele producten binnen de langste levertermijn per post te bezorgen, zullen we je daarvan op de hoogte stellen en mogelijk een voorstel doen. Zie punt 4 voor bestellingen met pre-order producten.

4. Als het niet mogelijk is alle of enkele producten binnen 14 dagen te leveren, hebben wij het recht om je bestelling te annuleren en het daarbij horende bedrag terug te betalen. Voor bestellingen met pre-order producten geldt dit artikel pas vanaf het moment dat wij zelf de producten hebben ontvangen.

5. Pre-order producten kunnen pas worden geleverd vanaf het moment dat wij ze ook geleverd hebben gekregen. Zie punt 4.

6. Als een pakket ‘verdwijnt’ ergens tussen het moment dat wij het bij het pakketpunt hebben afgeleverd en dat het geleverd zou moeten worden, is dat ons risico en geldt punt 3 van dit artikel.

7. Indien de verzending door onzorgvuldigheid aan onze kant verkeerd geleverd wordt, zijn de verzendkosten voor het afgesproken alternatief voor ons.

Artikel 10 – Klachten en geschillen

1. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing

2. Op deze overeenkomst tussen jou en ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, zelfs als jij niet in Nederland woont.